شهادت حضرت زهرا (س)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شخصیت ها
ساعت و تاریخ
جمعه ٣١ شهريور ١٣٩٦
اوقات شرعی امروز
اخبار و رویداد های دانشگاه
اردوی فرهنگی تفریحی با حضور پر شور دانشجویان دختر دانشگاه برگزار شد.
19 جشن ازدواج دانشجویی در مشهد مقدس + تصاویر
جلسه ی شورای اخلاق پزشکی در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد
نشست «عرفان های نو ظهور» با حضور استاد شریفی دوست در سالن کنعانی دانشگاه از طرف تشکل انجمن اسلامی مستقل برگزار شد.
نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله ملک حسینی ،اساتید،دانشجویان، طلاب، و دفاتر نهاد رهبری استان برگزار شد.
اندیشه های متفاوت و سلیقه های گوناگون در دانشگاه نباید موجب تقابل و تعارض دانشگاه ها نباید موجب تقابل و تعارض دانشگاه ها و سایر اندیشه ها در عرصه ی دانشگاه شود
دانشگاهیانی که علاقه مند هستند باورهای دینی و معارف اسلامی خودشان را تقویت کنند به صورت منسجم میتوانند در این حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ثبت نام کنند
آیا کسانی که گاهی اوقات ظاهرشان با اهل معصیت پیوند خورده و دلهاشان با ایمانه می شود اینها را طرد کرد و با اینها برخورد تندی داشته باشیم؟
از خصوصیات حاکم اسلامی این است که سرتاسر وجودش رحت و محبت و لطف و عنایت نسبت به مردمش و امتش بوده است.در حکومت های دینی شاخص ترین صفت حاکمان و اولیای الهی محبت به مردم تا حد فداکاری است.
بازدید از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و جویا شدن مشکلات و بیانات دانشجویان+تصاویر
بازدید از خانه ی سالمندان رحمت ویژه دانشجویان دختر
جلسه ی مسئول و معاون دفتر نهاد رهبری با شورای مرکزی هیئت محبان اهل بیت
جلسه ی نقد کتاب جامعه شناسی نخبه کشی با حضور دانشجویان،اساتید، و معاون دفتر نهاد رهبری
 


  چاپ        ارسال به دوست

حجت الاسلام ملاعلی در جلسه ی تفسیر اساتید:

آیا کسانی که گاهی اوقات ظاهرشان با اهل معصیت پیوند خورده و دلهاشان با ایمانه می شود اینها را طرد کرد و با اینها برخورد تندی داشته باشیم؟

 

مسئول دفتر نهاد ابتدا ضمن خیرمقدم آیه ی 58 از سوره ی غافر را به عنوان تفسیر قرآنی مطرح کرد ایشان عنوان کردند که  در این آیه بیان می کند که خداوند متعال نابینا و کسی که بیناست را این دو را با هم یکسان قرار نداده و کسانی که اهل ایمان هستند و عمل صالح می کنند و کسانی که گنهکارند یکسان نیستند پیرامون امتیاز های انسان های با بصیرت و انسان های با ایمان این آیه مطالبی و حقایقی را بیان می کند.

ایشان همچنین گفتند که مومنین جامعه ی اسلامی همانطوری که در آیه تخلقوا به اخلاق الله، اخلاقتان را مانند اخلاق خدا کنید، همانطور که انسانی که چشم دارد ارزش بالاتری برایش قائل می شوند در جامعه ی اسلامی نیز انسان ها به خصوص اگر بصیرت داشته باشند به مراتب ارزشش بالاتر از بصر و چشم است. کسانی که کور باطن هستند و حقایق را نمی بینند به مراتب از آدم بینا که صرفا بعضی از محسوسات را می بینند به مراتب بدتر هستند و لذا همانطور که کور و بینا یکسان نیستند و در جامعه بین اینها تفاوت قائل هستند در جامعه ی اسلامی هم انسان های بصیر، انسانی که بصیرت بسیار زیادی نسبت به مسائل دین و امور اجتماع و اخلاق و ایمان دارند با انسان های بی بصیرت که نسبت به این امور اصلا متوجه نیستند و اصلا درک نمی کنند تفاوت زیادی باید بین اینها قائل شد.

 مومنین باید کسانی را که بصیرت دارند ارزش زیادی برای آن ها قائل باشند و در حقیقت افراد ممتاز جامعه را باید کسانی قرار دهند که دارای بصیرت هستند. پیرامون این مسئله مسائل بسیاری ذکر شد که پیرامونش مطرح کردیم. قسمت دومی که مورد بحث قرار گرفت بحث "الذین امنو و عملوا الصالحات" بود که کسانی که اهل ایمان هستند و عمل صالح انجام می دهند با کسانی که گنه کارند اینها نباید یکسان در نظر گرفته بشن. بی شک ارزش و امتیاز به کسانی است که ایمان و عمل صالح انجام می دهند به نظر میرسه که این آیه جامعه ی و مومنین را مد نظر دارد و جامعه ی اسلامی را مد نظر دارد. نمی فرماید کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام میدن با کافر فرق می کنن می فرماید و للمصیع می فرماید با آدم های بد رفتار با  انسان هایی که بدی می کنند با اونهایی که گناه می کنند فرق دارند .

ایشان همچنین عنوان کردند در جامعه اسلامی و در دانشگاه ها باید بین کسانی که هم درس می خوانند و هم ایمانشان را حفظ می کنند و هم عمل صالح انجام می دهند بدون شک با کسانی که درس می خوانند اما آدم های بی قیدی هستند نسبت به گناه شاید خیلی حساسیت به خرج نمی دهند، باید در جامعه ی دانشگاه ی و جامعه ی اسلامی بین اینها تفاوت های بسیاری قائل شد بدون شک و بدون تردید اگر اینچنین بشود اون انسانی که نسبت به کار خوب اقدام می کند ترغیب بیشتری می کند و آنکس که نسبت به کار بد و گناه بی مبالات است و اهمیت نمی دهد و مرتکب می شود یه مقدار از گناهانش دست می کشد و الا اگر به طور مساوی با اینها برخورد بشه شاید انگیزه کسانی که عمل صالح انجام می دهد کم بشود و کسانی که گنهکارند بی پرواتر بشوند و از گناهانشان احساس شرم نکند .

سوالی مطرح شد که در جلسه ی تفسیر اساتید چه باید کرد آیا کسانی که گاهی اوقات ظاهرشان با اهل معصیت پیوند خورده و دلهاشان با ایمانه می شود اینها را طرد کرد و با اینها برخورد تندی داشته باشیم؟

 به یک مدیریت بسیار بالای نیاز داریم. در حقیقت اخبار و روایتی داریم که پیامبر می فرمود که هر بار که جبرائیل بر من نازل می شد می فرمود با امتت مدرا کن از این طرف هم ایات و روایات می فرماید به اینکه باید امر به معروف کرد و اهل ایمان و عمل صالح رو تشویق کرد نسبت به اهل معصیت حساسیت به خرج داد این سوالی بود که در جلسه مطرح شد و نقطه نظرات مختلفی از اساتید به دست آمد و بعضی ها قائل به جمع بین این دو نبودند و بعضی ها قائل بودند که میشه بین این دو جمع کرد بعضی می گفت تا حدودی با کسانی که ایمان دارند ولی ظاهرشون گناه رو نشون میده مسامحه کرد شاید برگردند و یا حد اقل ایمانشون رو از دست ندن و نسبت به این ایمان قبلیشون فاصله نگیرند و بعضی ها از اساتید معتقد بودند به اینکه حداقل ها در امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت بشود و این جلسه در حقیقت به این مسئله رسیدند که به خصوص در آیه می فرماید جمعیت کمی متوجه این معنا می شوند که باید بین این دو گروه فرق گذاشت و اینها رو یکسان نگاه نکرد و اهل ایمان و عمل صالح رو ترجیح داد و کسانی رو که گنه کار هستند و لو ایمان دارند لذا باید به گونه ای باشه که احساس کنند اهل ایمان  و عمل صالح جمعیت برتری هستند این جلسه با دعا برای امام عصر توسط اساتیدبه پایان رسید.

انتهای پیام/

 

 

 


١١:١٧ - سه شنبه ١٧ آذر ١٣٩٤    /    عدد : ٤٧١٠٩٤    /    تعداد نمایش : ٧٤٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج